Matanya yang tajam sekadar dua jarak mata si pemakai. Maka tiap-tiap yang terlihat dan terdengar maka sampailah ia. Sembunyi tempatnya seolah pemalu sifatnya.

Friday 11 January 2013

ISU GURU UTAMA - CEKAK MAIDIN LANTANG NAK MELINGKUP?

Hari Ini Dalam Sejarah.






Siapa boleh nafikan ucapan ini menjurus kepada zahirnya Cekak Maidin?


1. Saithu Maideen pembohong besar! - tidak akan claim Guru Utama selagi YM Tuan Haji Ishak Itam masih hidup! Tapi dia istihar diri jadi Guru Utama tahun 2009 masa yang YM Thj Ishak Itam masih ada di Bukit Mertajam!

2. Kerana marahkan Mad Radhi, Saithu Maideen biadap dengan lantangnya menafikan YM Ustaz Hanafi Ahmad sebagai "empunya" Silat yang bernama Cekak untuk menghalalkan dirinya yang bukan sedarah sedaging dengan Mad Radhi sebagai Guru Utama kepada Silat yang bernama Cekak!

(Si Saithu mendakwa Silat Cekak bukan Ustaz Hanafi yang punya. Tetapi menafikan Ustaz Hanafi sebagai empunya silat ini secara biadap tidak menjadikan Saithu layak sebagai Guru Utama silat ini. Jelas perlakuan Saithu yang cuba mengenepikan peranan Ustaz Hanafi kerana dia sendiri teringin hendak menjadi Guru Utama. Dan pada ketika yang sama sewaktu dia bercakap ini Guru Utama Hj Ishak Itam masih hidup, dan tanpa segan silu si Saithu mengistiharkan diri pula sebagai Guru Utama PENGGANTI! - Nyata Biadap!!!)

3. Saithu Maideen mengiyakan Silat Cekak ini hak budaya bangsa? Dalam konteks hari ini bangsa apa yang mewarisi seni silat? Dan sudah tentu ia tidak bertepatan dengan dirinya yang bukan berbangsa Melayu. Jadi kepada puak-puak pendokong Cekak Maidin, kamu ini berbangsa apa? Tuhan jadikan manusia ini berbangsa-bangsa...jadi kamu bangsa apa? Bangsa Maidin?

4. Ternyata Saithu Maideen lebih haru daripada Mad Radhi dalam kemelut merebut jawatan Guru Utama Silat yang bernama Cekak.

5. Saithu Maideen claim jawatan Guru Utama semasa YM Tuan Haji Ishak Itam masih hidup! Maka dengan itu dia bakal melingkup dengan Cekak Maidin yang ditubuhnya sendiri secara sedar.

Semua ini dengan sendirinya membatalkan Saithu Maideen yang perasan sebagai Guru Utama Silat Cekak - Seni budaya bangsa Melayu.

Semua perbuatannya inilah yang menjurus kepada perpecahan demi perpecahan sejak dari tahun 1993 sehinggalah ke hari ini - sudah 20 tahun kacau bilau akibat perbuatan khianatnya kepada bangsa Melayu. Maka sedar tak sedar sudah 20 tahun kami mengikuti perkembangan Cekak Maidin!

Adakah ini semua fitnah? Bukan...ini adalah sejarah!

Kita memang tidak akan gosok, sebab kita bukan pengampu! Tapi kita nak basuh kepala ahli PSSCm jangan sampai lupa sejarah. Dan ingat silat cekak ini ada daulat! 

Kita tidak perlu takut dengan segala ancaman dan sebagainya selagi kita bercakap yang benar.

Yang benar lawannya bohong. Pembohong itu dusta...pendusta itu takrif lunaknya adalah dajjal.

Allah taala sentiasa bersama yang benar,

"Jangan Sampai Jadi Cekak Maidin" 

SERASI
Sejarah Realiti Silat Cekak سيلة كداه

No comments:

Post a Comment